Tuesday, November 30, 2010

En lille delikat belønning!

Som belønning for overstået eksamen (og ikke mindst som trøst for at være nødt til at læse til eksamen under min barsel) havde jeg lovet mig selv noget rigtig lækker chokolade. Nu skulle det dersens Summerbird, som alle priser i høje toner, afprøves. Summerbird forhandles i Magasins chokoladeafdeling, som i øvrigt er et ganske farligt sted at besøge, både for dankortet og for dellerne! Valget faldt på en pakke med 6 stk miniflødeboller samt en æske kaldet chokoladetapas, som indeholder 18 fyldte chokolader, 2 af hver.


Summerbird flødebolle grand cru mini:

Flødebollerne blev fortæret inden lillemanden kom i seng. Til min tilfredshed kan jeg konstatere at han har smag for god kvalitet. Jeg var lidt spændt på om de ville være for meget for ham på grund af den mørke og intenst smagende overtrækschokolade samt marcipanbunden, men de blev fortæret med største velbehag. Flødebollerne var en ret klassiske og alle 6 flødeboller i pakken var helt ens. Hos Frellsens chokolade har de flere forskellige typer at vælge imellem, og man har muligheden for at vælge dem enkeltvis. Chokoladen, fyldet og bunden er stadig af en høj kvalitet, men man får lidt mere flødebolle for pengene hos Frellsens.


Summerbird chokoladetapas:

Efter børnenes sengetid var det tid til at gå ombord i pakken med fyldte chokolader. Det var en suveræn chokoladeoplevelse - her er der virkelig basis for en dyr last fremover. I pakken var 9 små forskellige chokoladebidder, hver med en intens smag. Vi startede ud med hvad min mand kaldte et nano-marcipanbrød og bevægede os støt og roligt gennem chokoladerne. Mine særlige favoritter var varianten med nougatfyld og havsaltdrys samt stykket med hvid chokolade med citronsmag og lakridsfyld. Men der var mange gode!

nougat-havsalt
rålakrids-citron

No comments:

Post a Comment