Wednesday, August 10, 2011

Til Cup Cake Kursus hos SpecialKøbmanden



Jeg er just hjemkommet fra et kursus i dekoration af Cup Cakes hos SpecialKøbmanden, sporene sidder endnu på hænderne i form pletter i alle mulige farver. Det var rigtig hyggeligt at stå og dimse med at dekorere kagerne, jeg fik helt flash-backs til formningstimerne i folkeskolen. Vi blev også enige om at kagedekoration må være en form for modellervoksleg for voksne.

De færdigpyntede kager - jeg var mest tilfreds med monsterkagen..


Underviseren præsenterede indledningsvist forskellige måder at pynte cup cakes på, herefter kunne vi selv slå os løs i en 2 timers tid med at pynte 6 cupcakes. Der var færdigblandet smørcreme, whipping creme samt fondant, desuden masser forskellige pastafarver at blande i, en hel masse tyller, utroligt mange udstiksforme og en masse forskelligt glimmer og sukkerkugler. Til sidst var butikken åben med 10 %'s rabat på alle varer (av mit dankort!). Jeg fik købt et tyllesæt med et slags gevind til tyllen, nogle forskellige pastafarver samt nogle enkelte blomsterudstiksforme. Særligt tyllesættet er jeg glad for. Det har altid drillet mig at bruge tylle, men med lidt instruktion samt bedre reskaber har jeg efter kurset idag fået lidt mere styr på det. Nu glæder jeg mig bare til at eksperimenter med mit nye gear derhjemme :-)

Her ses blandt andet min veninde Signes utroligt seje strandkage med palme

Selvfølgelig vil det altid være lidt sjovere at pynte kagerne til kurset end derhjemme, for med mindre jeg finder et pengetræ, vil jeg ikke kunne anskaffe mig bare halvdelen af det udstyr der var at vælge imellem til kurset.. Det er dyyyyyyyrt!!

Her var et par af de kager vi kunne kigge på til inspiration

2 comments:

  1. De er bare superfine. Leander ville elske at sætte tænderne i sådan en:)

    ReplyDelete
  2. Hej Mathilde.

    Tak :-) Clement var også ret imponeret over kagerne. Særligt monsterkagen var lige i øjet, så måske laver jeg en omgang monsterkager til næste børnefødselsdag..

    Mvh Anna

    ReplyDelete