Sunday, August 29, 2010

Lækker svampet squashkage

Til sommerfest i børnehaven i går  fik vi en lækker squashkage. Rigtig svampet, som de helst skal være. Og heldigvis kunne vi også få opskriften. Så jeg var lige nødt til at bage kage i går igen (host host).. To kager på to dage! Hvis jeg fortsætter på den måde kommer det vist til at tage noget tid før jeg har smidt de 8 ekstra graviditetskilo..

Squashkage:



3 æg
2,5 dl olie
250 g sukker
350 g squash (svarer til 1 stor eller 2 små)
325 g mel
150 g solsikkekerner
1/4 tsk bagepulver
2 tsk natron
1 tsk salt
2 tsk vanillesukker
3 tsk kanel


Af olie brugte jeg bare rapsolie. Jeg vil tro majsolie eller vindruekerneolie er lidt bedre, men det var den lokale Rema1000 desværre ikke leveringsdygtig i.

Man pisker æg og sukker skummende. Olien piskes herefter i, og squashen røres i. Mel, hævemidler, krydderier og kerner blandes, og vendes efterfølgende i dejen. Kagen bages cirka 1 time ved 175 grader (tjek med kødnål om den er færdig).

No comments:

Post a Comment