Tuesday, May 31, 2011

MyBookDroid til androidtelefonen

Jeg er faldet over et lille smart app til min android telefon. MyBookDroid muliggør, sammen med en barcodescanner, at man kan scanne (næsten) alle sine bøger ind på telefonen, og dermed holde styr på de bøger, man har læst, eller vil læse. Desuden er app'et integreret med hjemmesiden good.reads.com, således at man på telefonen kan hente anmeldelser fra brugerne på GoodReads. Har man selv en konto på GoodReads kan man også synkronisere denne med MyBookDroid. Desværre findes der primært brugeranmeldelser af bøger, hvis originalsprog er engelsk, ligesom programmet som udgangspunkt ikke kender de lidt ældre dansksprogede bøger.










https://market.android.com/details?id=org.zezula.bookdiary&feature=search_result


I øvrigt er jeg lige (lidt sent) hoppet med på 2011-udfordringen hos bogklubben mener. Normalt bliver der jo for tiden læst ret meget fantasy herhjemme, så jeg tænkte det kunne være sjovt med nogle nye udfordringer. Bogudfordringen for juni måned er bøger fra andre kontinenter end Europa og Nordamerika. Jeg har længe haft lyst til at læse noget skrevet af Afrikanske forfattere, måske Sultens Vej af Ben Okri, hvis det lykkes at skaffe den hjem fra biblioteket..

4 comments:

  1. Tak for tippet, det er da ret smart. Jeg vil tjekke det ud med det samme :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    ReplyDelete
  2. Hej Birthe

    Jeg synes selv det er vældig smart at man bare kan scanne bøgerne ind og holde styr på dem på telefonen. Det er først for ganske nylig jeg kom med på smartphone-bølgen, så jeg er ved at prøve at finde ud af, hvad man egentlig kan med sådan en :-)

    Mvh Anna

    ReplyDelete
  3. Super cool App, så den har jeg også lagt ind på min telefon. Tak for tippet :)


    Hilsen

    Rud
    brunch i København
    http://brunchikøbenhavn.dk/

    ReplyDelete
  4. Velbekomme :-)

    Med venlig hilsen Anna

    ReplyDelete