Monday, November 8, 2010

Her kommer jeg og er klar til at røre ved rimfrost...

Således lød sønnens begejstrede råb til omverdenen, da han ankom til børnehaven. Rimfrost var dagens nye ord på denne råkolde og i øvrigt smukke novemberdag. På trods af eksamenslæsning samt almindelig travlhed fik jeg alligevel lyst til at gøre bare en lille smule mere ud af aftensmaden, end jeg har gjort de sidste par uger. Aktiviteten på blog'en har desværre været kraftigt dalende, delvist på grund af den førnævnte eksamen, der truer ude i en ikke så fjern horisont. Min sparsomme fritid, når min ellers meget vågne datter sover, går med at læse.

Nå, men efter at have bladret et par madblade igennem til inspiration, fandt jeg opskriften på en lækker indisk inspireret gryderet, som giver varmen. Der er til 4 personer i opskriften.

Indisk inspireret gryderet med kylling


Ingredienser:

2 løg
2 fed hvidløg
smagsneutral olie til stegning
1 spsk karry
1/2 spsk tandoorikrydderi
1 dåse hakkede tomater
1 lille dåse tomatpuré
1/2 dl vand
250 g skrællede kartofler
300 g blomkål
1 tsk salt
2 kyllingefiletter
3 dl A38 1,5 %
200 g fine ærter fra frost

Tilbehør: ris


Løg og hvidløg hakkes og svitses i olie i en gryde. Karry og tandoori svitses med et øjeblik. Hakkede tomater, tomatpuré og vand tilsættes og det hele koges op. Simrer under låg i 20 minutter. Kartofler skæres i små tern, blomkål skæres i små buketter. Tilsættes retten sammen med salt. Retten simrer i yderligere 25 minutter. Kyllingefiletterne skæres i små stykker og lægges i sovsen. A 38 tilsættes, og retten koges godt igennem i 10 minutter. De sidste 4 minutter koges ærterne med.



No comments:

Post a Comment